تک بیت های ناب

تک بیت های خاص و ناب شعر کوتاه مفهومی

تک بیت های خاص و ناب شعر کوتاه مفهومی

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

کیستی؟

شنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۰، ۰۷:۲۷ ب.ظ

 

زین دهن جز سخن عشق نیامد به میان ،

برگ ریزانم نمودی ، گلسِتااان کیستی ؟

 

#راحم_تبریزی

 

غزل کامل رو در ادامه ی مطلب بخونید بسیار زیباست

 

 

کیستی ؟

بار بستی از جهانم ، در جهانِ کیستی ؟

جاان ودل ویرانه کردی ، همزبانِ کیستی ؟

زین دهن جز سخن عشق نیامد به میان ،

برگ ریزانم نمودی ، گلسِتااان کیستی ؟

چند باشم ، چشم گریان بر امید وصلِ توو ؟

بر سر کوی توو من ،،، در آستان کیستی ؟

صحن گلشن ذره ای از خط ریحان تو است ،

من تمنای تماشاا ،،، بوستانِ کیستی ؟

فیض احسانت چه باشد ؟ یک نگه از سوی توو ،

ریزه چین خوانت هستم ، هفت خوان کیستی ؟

ذره ذره ذوب گشتم ، در تنووور عاشقی ،

سوختم ، ای ماهرویا ، میهمانِ کیستی ؟

سرزده هر جا گلی از خاک پایت بر فلک ،

من فدای خاک پایت ، مهربان کیستی ؟

جان و دل در آتش است ، ای دست برده بر دلم ،

آتش است نام و نشانم ، در نشان کیستی ؟

ساقیا از آتشین جامت ، بیاور باده ای ،

نیست هشیاری توانم ، ترجمان کیستی ؟

غنچه از شرم دهانت ، در کنار خار ماند ،

ای لبت شهد وشکر ، اندر دهان کیستی ؟

خاک پایت را چو سرمه میکشم بر چشم خویش ،

بیش از این #راحم نداند ، جانِ جانِ کیستی ؟

#راحم_تبریزی

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۰۹
یه شاعر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی